RESTAURANTS

Disseny de bars i restaurants en 3 punts

Amb “Disseny de Bars i Restaurants” inaugurem una secció en la qual pretenem, mitjançant articles molt simples i resumits en només 3 punts, enumerar aquelles necessitats que nostre punt de vista entenem bàsiques per al disseny, concepció i posterior desenvolupament de diferents tipologies de negocis amb ubicació física. En alguns casos no necessàriament aquests 3 punts guardaran relació amb la nostra professió, el disseny i arquitectura interior, però bé sabeu de l'amplitud conceptual del nostre estudi i que sempre intentem cuidar tots i cadascun dels aspectes necessaris per crear negocis d'èxit. D'aquesta amplitud d'horitzons i a manera de declaració d'intencions prové el nostre lema: “Dissenyem Interiors. Creem negocis”.

Per començar la secció, hem decidit arrencar amb el negoci físic per excel·lència: El bar. Doncs bé, aquestes són al nostre semblar les 3 punts en el disseny de bars i restaurants. Repeteixo, en aquesta secció quan parlem de disseny ens estem referint al disseny del negoci en general, posant l'accent principalment en el disseny d'interiors comercial del mateix. Abans de seguir, si vols aprofundir en el disseny de restaurants amb un article més complet et recomano aquest manual bàsic d'interiorisme sobre el disseny de bars i restaurants.

1)Personalitat i DiferenciacióSi bé per a qualsevol negoci el tenir un caràcter (diferenciació) que t'ajudi a desmarcar-te de la teva competència és interessant, en bars i restaurants se'm *antoja vital a causa de la quantitat i qualitat (en alguns casos) de la competència. Al nostre pais una altra cosa no, però bars i restaurants hi ha uns quants, i molts d'ells realment bons quant a disseny i arquitectura interior, uns altres a més, fins i tot, quant a producte i atenció.
És precisament en aquest primer punt on més intervé i més pot ajudar a bars i restaurants l'interiorisme comercial. Un projecte d'interiorisme comercial, igual que el màrqueting en general, ha de buscar dos objectius fonamentals: “fer que el teu negoci vengui més, i que puguis vendre a un preu major.”
Mitjançant l'elecció de materials constructius i acabats a utilitzar, un mobiliari singular, ressaltant les peculiaritats de l'espai original o fins i tot amb la seva ubicació… Se m'ocorren moltes solucions per crear bars i restaurants amb personalitat i caràcter, amb uns senyals que ho converteixin en únic, aquesta és la primera clau.


2) Un producte estrella
Per posar un exemple que pot ser conegut per la majoria, al món del futbol professional existeixen jugadors que globalment estan per sota de la mitjana dels seus companys, però no obstant això en un únic aspecte concret i específic són realment bons. Malgrat això, tenen cabuda en l'equip i fins i tot poden arribar a ser jugadors molt sol·licitats i admirats.
En bars i restaurants succeeix alguna cosa semblat. Pots fer moltes coses bé, correctes sense més, però almenys una, solament una, has de fer-la molt bé. Ha de ser sublim, exquisida i aquí has de ser el millor. Ara has de ser tu qui decideixi com serà el teu producte estavella: La truita, els mojitos, el cafè, el rellom, l'atenció…
En aquest segon punt clau han de confluir un interiorisme que destaqui i focalitzi el teu producte “estrella” i la teva pròpia perícia per dissenyar, realitzar, comercialitzar i defensar el producte i el negoci.


3) Atenció al client
Poc podem fer en aquest punt com  interioristas, però si existeix un negoci pel qual l'atenció és bàsica, aquests negocis són els bars i restaurants. Segons experts en màrqueting gastronòmic, la primera de les 10 claus de l'èxit d'un restaurant és l'Atenció al Client.
Sense cap dubte, l'amabilitat, el do de gents, l'habilitat dialèctica i capacitat de conversa son necessàries per tot aquell que treballi darrere d'una barra. Això sí, m'agradaria deixar molt clar que, sota el meu criteri i com en tot, és molt important saber trepitjar el fre i tenir mà esquerra. L'experiència, sense cap dubte, serà la que t'ajudi a entendre els temps i interpretar els moments per no equivocar-te i sobrepassar la prima línia que separa la bona atenció del típic cambrer pesat involucrat en totes i cadascuna de les converses del seu bar.
Aquesta última clau no té molt a veure amb el disseny d'interiors, però ja avisem que la sèrie era diferent i singular, com tot bé disseny.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada